Nowe Megane jeździ już od kilku miesięcy, więc mieliśmy czas, aby się do niego przyzwyczaić, a także zobaczyć, jak wypada na tle rywali. To jeden z najpopularniejszych segmentów brytyjskiego rynku samochodowego, którego producenci niemal co miesiąc wprowadzają nowe wersje. Jak więc nowe Megane wypada na tle swoich konkurentów? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.
Renault Megane – cena i dostępne wersje
Nowe Renault Megane dostępne jest w sumie w sześciu różnych wersjach, których cena waha się od 17 495 funtów aż do 23 655 funtów za high-endową wersję GTE. Najciekawsze jest to, że jest to pierwszy nowy model w Wielkiej Brytanii wyposażony w standardowe automatyczne hamowanie.
W gamie dostępne są trzy różne silniki, z których najczęstszym jest 1,6-litrowy silnik Diesla dCi. Produkuje on skromne 109 KM, ale to fakt, że w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów wytwarza bardzo niską ilość 99g/km. Silnik benzynowy TCe o pojemności 1,2 litra jest również dostępny w kilku wersjach. Silnik ten wytwarza 111 KM i 104 g/km i jest połączony z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Topowy model GTE otrzyma 2,0-litrowy silnik diesla dCi, który generuje moc 147 KM i wciąż bardzo niski poziom emisji 129g/km.

Nowy Renault Megane – konkurencja dla VW Golfa?
Megane zawsze było bardzo popularnym i niezawodnym rodzinnym hatchbackiem, a nowy model nie jest wyjątkiem. Jest to z pewnością bardzo dobrze wyglądający samochód, o zauważalnie bardziej sportowym wyglądzie niż poprzednio. Wnętrze sprawia wrażenie bardzo nowoczesnego, z wysokiej jakości materiałami i bardzo dobrej jakości dotykowym systemem infotainment.
Model GTE ma być najbardziej ekscytującą nową wersją, ponieważ ma iść łeb w łeb z VW Golfem GTD. I spodziewamy się, że będzie to najbardziej popularna wersja. GTE to pierwszy model Renault wyposażony w system Engine Stop/Start, którego zadaniem jest oszczędzanie paliwa. Nowe Megane jest również jedynym samochodem w swojej klasie, który oferuje siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (Skoda Rapid i VW Golf występują tylko z sześcioma).
Testujemy nowy Renault Megane – oto co nam się podobało
Nie ma wątpliwości, że nowe Megane to świetnie wyglądające auto, otrzymało znacznie nowocześniejszy wygląd niż dotychczas. Wnętrze jest również bardzo imponujące, z wysokiej jakości wyglądem i odczuciem. Jeśli chodzi o komfort, nie ma zbyt wiele do zarzucenia; jazda jest dobra, a samochód sprawia wrażenie solidnego.
Wyposażenie standardowe modelu podstawowego jest bardzo dobre, ale to GTE naprawdę robi wrażenie. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe felgi, sportowe zderzaki, sportowe fotele, podgrzewaną kierownicę i bardzo wysokiej jakości system informacyjno-rozrywkowy.
Jest też kilka rzeczy, które nie przypadły nam do gustu. Dźwięk silnika w modelach z silnikiem Diesla nie jest niesamowity, a bardzo głośny odgłos z wydechu jest oczywistym rozczarowaniem.